Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΔΤ ΑΜΑΚ: Όχι στο ξεπούλημα του Δημόσιου χώρου. Να μην γίνει άρση της απαλλοτρίωσης Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ακρωτήρι Αγίου Νικολάου.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Γράφτηκε από  Κατηγορία ΔΡΑΣΗ ΑΜΑΚ Κυριακή, 10 Απριλίου 2022 18:07

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

10 Απριλίου 2022

 

Όχι στο ξεπούλημα του Δημόσιου χώρου. Να μην γίνει άρση της απαλλοτρίωσης Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ακρωτήρι Αγίου Νικολάου.

 

 

Ο καθορισμός της χερσαίας ζώνης λιμένα στον Άγιο Νικόλαο ξεκίνησε το 1960. Στις εκτός σχεδίου περιοχές , ειδικά στο Ακρωτήρι που περιλαμβάνει το χωματόδρομο μετά το barspiliaκαι έως το μπουρούνι, η απαλλοτρίωση οριστικοποιήθηκε το 1976 σε μια ζώνη 50 μ. με έκταση περίπου 23,000 τ.μ.

Όμορη ξενοδοχειακή επιχείρηση επιδιώκει να μειωθεί η ζώνη αυτή, με πολλαπλές αιτήσεις στο Λιμενικό Ταμείο λόγω αρμοδιότητας, αλλά και με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας το 1988. Τότε, τόσο το Λιμενικό Ταμείο όσο και το Δημοτικό Συμβούλιο, σύσσωμη δηλαδή η τοπική κοινωνία, αρνήθηκε να παραχωρήσει οποιοδήποτε μέρος της ζώνης αυτής. Στις γνωμοδοτήσεις του  Υπουργείου Οικονομικών και του ΥΠΕΧΩΔΕ αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «Η απαλλοτρίωση κηρύχθηκε νομότυπα για όλη την απαλλοτριωμένη έκταση…. Το στοιχείο της δημόσιας ωφέλειας σε συντελεσμένη απαλλοτρίωση εξακολουθεί να συντρέχει χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό και δεν μπορεί να γίνει ανάκληση της απαλλοτρίωσης ακόμα και εάν το απαλλοτριωμένο ακίνητο δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για τον σκοπό που απαλλοτριώθηκε με την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιηθεί για άλλο σκοπό δημοσίας ωφέλειας». Δεν εκδόθηκε απόφαση από το ΣτΕ , καθώς, μετά τα παραπάνω, οι αιτούντες απέσυραν την αίτηση.

Η εταιρεία επανέρχεται με αίτημα προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο για άρση της απαλλοτρίωσης,  στο τέλος του 2021. Κατά τη συνεδρίαση , η εισήγηση γίνεται από τον Δήμαρχο, με πρόταση για  άρση μέρους της απαλλοτρίωσης, εξαιρώντας ζώνη πλάτους 13,00 μ. Η πρόταση αυτή υπερψηφίζεται με μια αρνητική ψήφο (εκλεγμένου μέλους με την ΑΜΑΚ στη Νομαρχιακή Επιτροπή Λασιθίου και στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ/ΤΑΚ).  Ευτυχώς λόγω μη τήρησης της διαδικασίας (η εισήγηση έπρεπε να είχε γίνει από τον πρόεδρο του λιμενικού ταμείου και όχι από τον Δήμαρχο , κ.α.) η παραπάνω απόφαση ακυρώνεται.

Το θέμα δημοσιοποιείται και η κοινωνία και οι φορείς ευαισθητοποιούνται . Ταυτόχρονα ζητείται από την αντιπολίτευση σύγκλιση έκτακτου δημοτικού συμβουλίου. Κατά τη συνεδρίαση αυτή  καταψηφίζεται το αίτημα της εταιρείας για άρση της απαλλοτρίωσης , με ψήφους 14-13.

Το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου αναφέρει:

1)      την επικαιροποίηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του 1988.

2)      Την επικαιροποίηση της οριστικής μελέτης ανάπλασης του χώρου, του 1995.

 

Η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του 1988, αναφέρει:

 

1) Η απαλλοτρίωση του χώρου στη θέση Ακρωτήρι, έχει συντελεσθεί νόμιμα και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αρθεί.

2) Να μην αλλοιωθεί το ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον της όλης περιοχής.

3) Να συνεχισθούν έργα διαμόρφωσης του δρόμου προς το Ακρωτήρι, δημιουργία πρασίνου, διαδρομών, χώρων αναψυχής, καταφύγιο για τον ελλιμενισμό μικρών σκαφών, τουριστικών και αλιευτικών και άλλων λιμενικών παρεμβάσεων.

4) Προτείνει στη Λιμενική Επιτροπή τη σύνταξη μελέτης διαμόρφωσης του χώρου για τη κάλυψη κοινωνικών αναγκών.

 

Συντασσόμαστε με την παραπάνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγίου Νικολάου και υπερασπιζόμαστε το δημόσιο χώρο.

Η δυσκολία των απαλλοτριώσεων είναι γνωστή, αφού ακούμε συχνά πόσο καιρό προσπαθεί ο Δήμος να ολοκληρώσει τις απαλλοτριώσεις για τον περιφερειακό της Ελούντας, καθώς επίσης ότι δεν προχωρούν τα σχέδια των οικισμών, π.χ. Αμμουδάρα εδώ και 30 χρόνια, λόγω του κόστους που έχουν οι απαλλοτριώσεις. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πόσο πολύτιμη είναι μια ήδη απαλλοτριωμένη έκταση, χερσαίας ζώνης λιμένα σε ένα τόσο απαραίτητο και ζωτικό χώρο δίπλα στον αστικό ιστό.

Καλούμε τη Δημοτική αρχή και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αγίου Νικολάου να σεβαστούν τη θέση της κοινωνίας όλα αυτά τα χρόνια και να κάνουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες που θα διασφαλίσουν τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του χώρου και την αξιοποίηση του προς όφελος των κατοίκων του.

 

 

 

Διαβάστηκε 525 φορές